Mus iFokus

Mus

Etikett: fikarummet-otypiskt
Läst 698 ggr
Viry
0

Snart inte musagare langre

Vara housemates har trottnat pa lukten och pa att vi har sa manga djur, sa vi maste gora oss av med mossen. Var kompis ska ta hand om tva av ungarna, en som ar hennes och en som ar var, sa vi kommer i alla fall kunna ha kontakt med en av dem. Det ar synd, for Anya var den finaste och snallaste tjej jag nansin haft.

Och En av vara housemates har ring RSPCA for att jag kullade 4 ungar igar (hanar) som var alldeles for smala for sin alder (och det var de som at mest). For att de andra skulle fa tillrackligt med naring sa var det det basta jag kunde gjort. Och nu riskerar jag att bli stalld infor ratta pga att jag gjorde nanting som kravdes for att de adra skulle ma bra. T.o.m Anya hade fatt ruggig pals etc och sa fort ungarna oppnade ogonen borjade hon "gomma" sig uppepa Vattenflaskan sa de inte nadde henne om de inte verkligen behovde mat. Idag daremot, med enbart 7 kvar, sa var hon mycket mer med dem.

I alla fall, sa fran nu fram tills jag bor utan housemates sa ar jag inte musagare langre (eller ja, inte lange till: ska salja efter nyar).

Kram, Viry

DeniceP
0

Usch! Gud vad allt ska vara orättvist ibland!

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Grodan
0

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH, nej… gah, så tråkigt. Lider verkligen med dig.

Styrkekram till dig! Jag vet inte vad ni har för lagar i England, men du kan ju inte ha brytit mot någon.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
0

Men vad jobbigt! Rynkar på näsan Men inte kan det vara olagligt att kulla små och svaga ungar heller? Förvånad

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

ajanki
0

Nej fy, vad tråkigt:(

Hoppas det ordnar sig så fort som möjligt!

Kramar till dig!

Viry
0

Vi har nu haft dem har. RSPCA sa att samtalet fran var housemate hade varit otydligt och att de inte insett att det var ungar det handlade om. De sa att de inte vet om de personligen skulle klara att gora nagot sadant men forstar varfor och hela den biten. De skulle kolla upp med veterinarer etc vilket som ar basta satt att kulla for att se sa vi inte gjorde nagot fel pa den fronten men lamnade oss med berom for vara burar och ett lofte om att ringa om de hittade battre satt att kulla pa.

Husargmenten ar nu fixade ocksa, men vi ska anda gora oss av med de moss vi kan sa kan jag skaffa nya sen nar vi bor i ett eget hus. Sa allt ar battre men det ar fortfarande jobbigt att behova ta ett sant beslut. Som tur ar kommer jag ha tva vintervita dvargar och tva pygmeigelkottar till sallskap anda sa vi blir ju inte utan djur. Dock var mossen mina forsta husdjur och de jag investerat mest i. Men som tur ar tar ju var kompis tva (den som var hennes men skulle bott med oss och en av vara fran samma kull som vi inte vill gora oss av med).

[Dominik]
0

Det låter väldigt trist! Du kan hyra ut en självmordsbombare och låta honom ta hand om dina värdar ;)

Viry
0

Det ar inte vardar, vi ar fyra personer (tva par) som hyr ett hus tillsammans. :/

Grodan
0

#6 oupsCool

Lamina
3

#6 Lite drastiskt kanske. Borde räcka med att slå på dom lite. ;) Fast i ärlighetens namn, man ska inte behöva stå ut med djurlukt om man inte vill, det handlar om att ge och ta och acceptans och förståelse när man bor tillsammans. Frågan är ju bara hur mycket förståelse man har när man ringer RSPCA för att ens rumskamrat kullat svaga/sjuka musbebisar…

Men jag måste faktiskt se det lite från den ljusa sidan här. I england har dom uppenbarligen ett såpass bra djurskydd att dom rycker ut (och så snabbt dessutom) för lite döda möss. Har svårt att föreställa mig att det skulle hända i första taget här i Sverige…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Viry
0

#9 Ja, nu var det ju sa att djurlukten inte var sa farligt langre, hon var abra sur for att vi skaffat hamstrar och var radd att vi inte skulle kunna halla alla djur rena. Men nu har jag och min kara pojkvan tagit detta beslut, sa far vi se i framtiden. Kommer fortfarande hanga kvar har, da jag tekniskt sett fortfarande kommer vara musagare (till den mus som min kompis mus kommer att bo med) samt att jag fortfarande alskar de sma djuren. :)

Och ja, jag tycker det ar bra att de ryckte ut. Dock var RSPCA inte ens helt sakra pa vad for djur det gallde. Var huskamrat var sa upprord over att jag kullat dem att hon inte varit vidare tydlig, enligt RSPCA, sa… Ja. Men nu ar det uppklarat, tror jag.

Viry
0

For ovrigt sa har vara huskamrater sagt att om vi inte lyckas hitta hem till de vuxna mossen sa vill de att de stannar, vilket anda kanns skont.

Grodan
0

Viry hur har det gått med allt? Ni hade funderingar på att flytta ut djuren till något uthus…?

Viry
0

Ja, tyvarr var uthuset alldeles for skruttigt. Vi har 11 moss kvar, 3-4 som vi vet gar till en tjej i Manchester och 2 som gar till min basta van som bor 6 min gangavstand ifran oss (1 ar var och 1 ar hennes, men hon tar hand om bada). Sen har vi da en 7veckors tjej och en 5manaders tjej som behover nytt hem samt 3 killar (en svart 'piebald' tan pa 7 veckor, en dove self och en black self pa 3.5 veckor).

Vi kommer med andra ord vara musagare pa deltid for en tjej och ha igelkottarna och hamstrarna kvar har hemma. Det tar emot, men vi vet iaf att vi har Cordy hos var kompis som vi kan traffa narsom.