Mus iFokus

Mus

Etikett: fikarummet-otypiskt
Läst 255 ggr
lothus1
0

Bara jag som lyssnar på hårdrock???

Vad lyssnar ni på för musik?

Vilka grupper har ni som favvos m.m m.m

Ellinor_ludde
0

Nej absolut inte!
Jag ÄÄÄÄLLLLLSSSSSKAAAAR hårdrock :)

- MY CHEMICAL ROMANCE är mina favvosar :P
Men det är inte hårdrock men men .. :D
Gillar mycket mer också ^^,

TacoBelle
0

Jag själv älskar musik!!!

Jag lyssnar i princip bara på klassisk rock/folkrock från 50-60-70 talet. Störst är Johnny Cash och Bob Dylan.    Men jag lyssnar även på Leonard Cohen, Van Morrison, Led Zeppelin, Jimi Hendrix, Simon & Garfunkle och såklart Elvis.

Ibland känner jag för lite nyare musik och då blir det t.ex Portishead , Vangelis, Ozzy/Black Sabbath, Metallica, Hasse Andersson, U2, Chris Isaac, Sarah Mclachlan och Cornelis Wreeswijk.

Låttexter med en mening och mycket aukustisk gitarr gillar jag.

[Inana]
0

Mmm, hårdrock, goth, synth, folkmusik, sienskt, klassiskt, punk, progg, visor…. aaaallt! fast inom rimliga gränser :P

Favvisar, Katatonia tex

soffiz
0

Punk och rock xD

Highlandertess
0

Jag älskar hårdrock! Mestadels lite äldre, t.ex. 80-tal, men även lite nytt. Några favoriter är Iron Maiden, Edguy, Hypocrisy, Sabaton, Brainstorm etc. Mina absoluta favoriter genom alla tider är Queen, men trots att de hade några hårdrockslåtar så är väl deras stil mer en blandning av allt möjligt :-)

lothus1
0

Vad trevligt att fler gillar hårdrock =o)

Mina favoriter är bla. Godsmack, Daughtry, Soil, Disturbed m.fl.

Ha, ha, det rockar ju om er här på musifokus ;oP

Kramen!

Sushifish
0

Lyssnar på allt från punk till metal.

Mr.Nibbles
0

Allt från opera, musikaler(lloyd webber) till panic! at the disco, my chemical romance m.m

Laika
0

Jag gillar musik på språk som jag inte förstår.

Terato
0

Här har du en till rockare! Men gillar mycket annat med. Progg, bluesrock, lite countryrock, avant garde, mer poppig rock, ibland synthig rock och ibland lite tyngre. Mycket 70-tal!  :) Men gillar även 50-60-talsdängor.

Några favoriter just nu:

Black sabbath, Judas Priest, Dream theater, Blue öyster cult, Thin Lizzy, April Wine, Grand funk railroad, Greatful dead, UFO, Uriah Heep, Deep Purple, hawkwind, Led zeppelin, David Bowie, 10cc, R.E.M, T.rex, Frank Zappa, Queen, Johnny Cash, The Beatles, Kaipa, Klaatu, Kjell Höglund, Nationalteatern, Pugh Rogefeldt, Yello..

Oj va blandat det blev. :P

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

EmmaG
0

Jorå, metal är nice..

Favvosar just nu;
Metallica - Die die my darling, Frantic, St anger
Pain - Just hate me, The tables have turned
Nightwish - Går nog inte välja ;-)
Rammstein - Zwitter, Benzin, Mutter
In Flames - Hela Come Clarity skivan bla
Ensiferum - Old man, Little dreamer, Guradians of fate
Vintersorg - Ödemarkens mlf
Finntroll - Trollhammaren, och en jag verkligen kommer på namnet just nu..

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

reverse
0

Här går väl lite allt möjligt ned… Några favoriter är: Mars Volta, Alice in Videoland, System of a Down, UNKLE, Old News, Gompa, Motorpsycho, Mannheim Steamroller, The Cranes, Linkin Park, The Knife, SexyDeath, NIN, Capsule…

//Lina

[Theriss]
0

Här är en till hårdrockare =)
I juli ska jag äntligen se Metallica live Skrattande

Pehpsii
0

Cash är min hjälte men annars går det ner gammal hårdrock, NY hardcore,skejtpunk, grindcore, screamo, punk, en del ska, blues, 60-70tals klassikerna (dylan, janis ect), tom waits, matthew good,  jens lekman, christina aguilera (för INGEn har bättre röst än henne), .

Jag är väldigt insnöad på hardcore/screamo fronten just nu eftersom de flesta jag känner spelar i sådana band. Men själv sjunger jag soul, blues och nån variant av alternative rock.

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

lothus1
0

Ha, ha…glassigt värre!!!

Ni är ju ena jäklar till att rocka fett ;oP

Många grupper utav det ni nämnt har även jag som favoriter.

Led Zeppelin tex. Såg ni dokumentären på tv om dem häromdan??? Asgött att se! Sämsta låten med Led….hör o häpna…tycker jag är trappan te himmelen och den bästa kasmir ;oP

Rock on girls and boys!

Pimu
0

System of a down, Godsmack, Danzig mf.l är bara bäst ..

Terato
0

kasmir är underbar! men black dog, imigrant song och dyer maker är också grymma! Håller med ang. stairway to heaven. Men kan bero på uttjathetsfaktorn också. Det är någon slags enkelhet i såna låtar som verkligen slår. annars skulle det inte stå på alla musikaffärer: Spela inte: stairway to heaven!(eller smoke on the water)

De flesta spelar dessutom fel. Det är ännu värre!

Så man blir till slut allergisk.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Pehpsii
0

jag hars ett system of a down live 4 ggr + har 2 signerade skivor. och jag är inte ens ett sånt stort fan (= Jag e bara bra på att hamna backstage.

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Tina-A
0

Jag lyssnar på det mesta!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[mjuue]
0

Ööööhm ja jag lyssnar inte på rock eller hårdrock ;P
Jag lyssnar på trance, dance, pop och lite hiphop ^^

men har varit hårdrockare.. för några år sen x')

lothus1
0

Rocken kom in i mitt liv redan som väldigt ung. Min kära far gillar ju alla dessa gama godingar såsom The Doors, Led Zeppelin, Sweet med många fler då.

Min första skiva jag fick var Sweet och då var jag ca 7år =oP Fick den av min far. Min mor köpte med "aceptabel" musik i tron om att jag skulle "glömma" rocken Ha, ha, det gick inge vidare kan jag tala om ;o)

Hårdrock, rock från alla tidsepoker tilltalar mig.

Däremot klarar jag inte tex. Jon Bon Jovi, Twisted Sisters, Alice Cooper, ja, ja och några fler. Gastrock där man bara gormar med hes röst och inte hör texten hör till mitt sopberg oxå ;oP

Ha det gött!