Mus iFokus

Mus

Etiketter: burströinredningtillbehör
Läst 2558 ggr
Sara B
0

Bilder på hemmabyggen?

Efter att ha läst detta inlägg från jaxwire: http://mus.ifokus.se/discussions/4edcec09d4ebea604d00281a-byggprojekt-till-tjejerna#discussions-1

Så blev jag jättesugen på att göra något slags hemmabygge själv.
Därför ber jag nu er att lägga in massor av bilder på era hemmabygda burar! :D  Vill se ALLT, både avancerade och jättesimpla! ;)

Skriv gärna hur ni gjort oxå :D

[jaxwire]
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja lägger upp lite bilder på mina påhitt, mestadels akvarium men dessa går ju även att använda till mössen.

Här är i alla fall sängakvariet som jag snickrade ihop för några år sedan, gjorde både gaveln och akvariet själv =)

Lamina
0

#1 Vilken grej, du är duktig du! :D

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[jaxwire]
0

En lykta som jag gjorde om till akvarium också för några år sedan. Lycktakvariet fungerade senare som hem åt en av mina mushanar

Lamina
0

Hittar ingen bättre bild på buren jag hade mina dvärghamstrar i (1 hona och hennes 2 döttrar) än den jag kluddat sönder… Tog ett 100-liters akvarium, fyllde med en 30 liter jord, satte en hamsterbur inuti och en råttbur ovanpå. Hamstrarna älskade att gräva tunnlar i jorden! Ställde maten och vattnet högst upp så dom fick röra lite på sig. Fast jag spridde ut mat på botten titt som tätt också, för aktivering. Dom röda strecken visar bottenytor/hyllplan och dom blå hur dom var tvugna att gå för att ta sig upp och ner. (Den bruna byrån brevid är en IKEA Malm 4-lådors, ger en liten fingervisning om hur stor buren var ;))

Senare satte jag även in ett till hyllplan i botten av själva råttburen då hamstrarna envisades med att ramla ner från hamsterburen.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[jaxwire]
0

Har gjort ett "bordsakvarium" med, tyvärr så hittar jag inte igen bilderna på de ja gjorde men gjorde det efter denna modell.

Inga möss som bott där men kanske kan vara inspererande för någon iaf =)

Grodan
1

Jag har nog aldrig byggt en enda bur… inte på riktigt… bara kaninburar för lääääääääääääääääänge sedan…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sara B
0

Asså såå snygga saker som alla gjort, vill se fler! :)

Putt!