Mus iFokus

Mus

Etiketter: köpessäljefterlysningauktioner
Läst 501 ggr
Ratlings
1

Någon med ickegallerbur?

Jag undrar om det är någon i eller i närheten av Arboga som råkar ha ett tomt akvarium/låda/duna som jag kan låna? 
Märkte idag att bebisarna kan ta sig ut genom gallret om dom så vill… Tyst Och har inte riktigt råd att köpa en låda just nu!

// Lise
When nothing goes right, go left!

Stephanie
0

Kan du ta dig till IKEA så kan du ju köpa en samla-låda Glad De kostar inte mycket!

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Ratlings
0

Kan tyvärr inte ta mig dit! :(

// Lise

Sara B
0

Lite större coopaffärer brukar också ha "typ" samlalådor. Vet dock inte hur gnagarvänlig plasten är men bättre än galler till bebisarna i alla fall :)

Ratlings
1

Har inga såna heller… Obestämd
Och som sagt inga pengar. Eller jo, men måste ha mat resten av månaden också.

// Lise

[finamöss]
0

Jag har kanske nåt att låna ut. Men jag bor ju en liten bit ifrån och kan inte ta mig någonstans just nu.

Ellenfyrkant
1

Varför planera kull i en månad man är pank? Tänk om något skulle hända mamma-mus eller bebisar? Finns det någon du skulle låna pengar av i det fallet kan du säkert låna några hundralappar och köpa en bur som duger. Observera att dunaburarna har samma galleravstånd som de flesta vanliga gallerburar, så du inte ställer in högre hus och de klämmer sig ut genom taket.

Mvh Ellenfyrkant

Mymlan
0

#6 Honan var dräktig då hon fick denna hona, hela historien finns i en annan tråd här på mus.ifokus. TS hade ej planerat denna kull, utan förbarmade sig över en hona..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

[finamöss]
2

Finns inte en andledning alls till att bli dömande i denna tråd. TS bad om hjälp. Och alla har väl haft lite krasst med pengar och behövt prioritera lite någon gång i sitt liv.

Grodan
0

Ratlings - du kanske känner någon som har en låda att avvara? Kolla med dina grannar… eller kolla i soprummet…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Ratlings
1

#5 Va Synd.. :/

#6 Läs på och ta reda på fakta innan du dömer nästa gång!

#9 Ska kolla!

// Lise

UlrikaD
2

Finns många människor som tar kullar utan att vare sig ha pengar eller plan bakom.

Fast i det här fallet var det ju faktiskt inte så.

Vilket ju jag är tacksam för…om inte bebisarna hinner rymma innan det är dags för flytt förstås.Flört

Ratlings
0

#11 Det hoppas jag inte dom gör.. Tyst Ska byta bur med Aquila och se hur alla reagerar, och hur det går.

// Lise

UlrikaD
0

Mini-koppel annars och binda fast dem i elementet?Tungan ute

Ratlings
0

#13 Haha ja kan kanske funka Flört

// Lise

Grodan
0

eller om du har ett badkar? hehe

Ratlings
0

#15 Nej jag har ju inte det tyvärr.. Rynkar på näsan

// Lise

Grodan
0

har du spanat i "guldkammaren", dvs soprummet? *fniss*

ett galet tips, som jag själv eg inte alls vill tipsa om, är stor pappkartong… har sett flera som haft möss i stora wellpappkartonger

Grodan
0

Stora wellpappkartonger finns i alla matvarubutiker… de får maten i dem… sen pressar de ihop dem o slänger (återvinner)

Ratlings
0

Har några flyttkartonger eftersom vi är nyinflyttade hit. Men jag är nog alldeles för rädd för att dom ska gnaga sig ut!? Tyst Och ta sig ut är det jag vill undvika, inte bara för att det är extremt jobbigt att försöka fånga popcorn utan för att jag också har råttor.. Varav jag är helt säker på att två iallafall skulle vilja smaka på dom om dom kommer för nära.

// Lise

Ellenfyrkant
1

Fast vem pratar om att döma? Jag dömer inte, jag ifrågasätter en situation jag finner mindre lämplig för djurens skull. Har jag dömt någon för det? Och jag tycker inte det är rimligt att ställa kravet att alla ska läsa genom alla trådar en medlem varit aktuell i för att kunna hitta en anledning till senare trådar. Tycker du det själv Ratlings? Det är konstigt att ställa på folk att de ska förväntas veta. Anledningen till mitt inlägg var återigen för djurens bästa, inte för att göra någon illa.

Mvh Ellenfyrkant

Ratlings
1

#20 Jag är bara så jäkligt trött på att folk alltid ska tro det värsta. Jag avlar inte ens längre (har däremot aldrig avlat möss frivilligt), just för att jag inte har plats, tid eller råd. Men nu är det inte det tråden handlar om.

// Lise

Ellenfyrkant
0

#21 Tyvärr är det väl så att vad du kallar det värsta i det här fallet är allt för vanligt även bland folk som tycker sig vara seriösa. Så det var ingen konstig reaktion från min sida, tycker jag.

Mvh Ellenfyrkant

Minoth
1

Men en låda för 79kr borde du ha råd med? de finns plast lådor i de flesta störta mataffärerna!

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Ratlings
2

#23 Det har nog löst sig :)

// Lise

Hyeonmu
0

Jag förstår din reaktion, det är många som inte tänker sig för. Däribland jag själv (fast jag kallar mig ju inte direkt seriös…) men sen kan man inte alltid veta. Jag hamnade t.ex. i en jäkla sits för ett tag sen när Försäkringskassan beslöt sig för att krångla med pengarna, så pang sitter man utan pengar och med djur som ska födas. <={ Vilket ju absolut inte var meningen. Jag hade tur och kunde låna av en vän - annars tror jag många skulle se sig om efter "riktiga" lån för sina djurs skull, jag vet att jag skulle det.

Jag tror inte du menade nåt illa, så klart. =)

Vad bra att det löste sig Ratlings! =D

Ratlings
0

#25 Haha ja… Har ett gäng glada möss iallafall och en lite mindre glad hamster. ;)

// Lise

Sara B
2

#26 Haha bevis på att man är för trött, förseställde mig en bur med hoopandes glada möss och en bredvid där det låg en hamster o sura… xD Ehm ja de lät inte lika kul som den bilden jag fick i huvudet Oskyldig

Tur att det löste sig i alla fall! :)
Har haft en plastlåda som bara står här som jag funderat på att slänga flera gånger men tror jag att jag behåller den nu… Hade du bott närmare hade du fått denGlad

Ratlings
2

#27 Haha! Inte riktigt så, men glada möss som leker och en sur hamster som gallergnager… Obestämd

Ja det är nog bäst att spara den… Kan komma nödlägen! ;)

// Lise