Byggprojekt till tjejerna
Lyxigt!
Gud vad fint !
Där kommer de storm-trivas !
I akvariet skulle man kunna ha några fina ormar!
Det kommer att bli fint, det är jag säker på. Varför valde just ett akvarium?
skit kul är det att inreda sen med :)
*fniss* ser nyfikna hundar i bakgrunden… 
Kommer bli KANON!!!
Men guuud så stort och fint! Ser fram emot det inrett sedan! Mössen kommer leva loppan där i. 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Wow! Ett sånt skulle man ha! 
#7 Det är busenkelt att göra själv, jag köpte ett begagnat vitrinskåp (säljs på ikea) och siloconade ihop glasdelarna med akvarie silocon.
Vitrinskåpet kostade 200kr och akvariesiliconet ca 70 kr på Clas Olsson så dyrt är de inte heller att göra själv =)
#5 Ja Tyson stod å funderade när han kunde ta ett dopp i akvariet =P
#3 Personligen så gillar jag akvarium eller terrarium bättre än burar, glas är lätt att hålla rent, ser stilrent ut, åsså tycker jag att det går att inreda mycket bättre. Så jag personligen föredrar det =)
Åh! Coolt! Det är nåt för framtiden då!
Åh, vilken lyxbostad dom får!!
Blir lite nyfiken bara vart du ska ha det stående, det är ju väldigt stort:)
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
Är så avis på folk som är duktiga på att silicona akvarier/terrarier
Jag glömde en viktig sak, om någon skulle få för sig att prova göra detta bygge så kom ihåg att glaset från detta vitrinskåp passar till ett terrarium med ex ormar, smådjur osv.
Det håller med största sannorlikhet INTE för att fyllas med vatten ända upp och användas som rent akvarium.
#11 Grodan, det är inte så svårt att silocona =)
#10 Jag har en bänk som har ungefär samma mått som akvariet så jag hade tänkt att de skulle få stå där =)
#13 lol, jooooooooooooo… för man måste spänna fast o greja…
Så coolt! :) Hur gör du med "tak" eller struntar du helt i det?
Ser fram emot fler bilder! :) Det fick mig att fundera på ett hemmabygge också… ;) Dock inte såå stort :P
Tanken är att det kommer att vara täckglas som tak, därefter kommer det att vara ett svart lock med ifällda spotlights. För att få bra luft i akvariet så kommer det på ena sidan dels att finnas galler för "inblås" och på andra sidan kommer det att sitta två fläktar för utblås med luftslang som är direkt ansluten till husventilationen.
Avancerade grejjer dehär =P
#16 Oj oj! Detta vill vi ha instruktioner och bilder på sen! :)
#17 Absolut, lägger upp bilder här allt eftersom arbetet fortgår =)
Imponerande och inspirerande. I likes och tror att mössen kommer göra det med! 
Fast jag skulle nog inte våga mig på att försöka lyfta detdär sen… :p
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Duuuue, du kommer hem till mig och bygger ett om nått år va? 
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
Coolt, nu är vi nyfikna på att fåse liter bilder från inflyttningsfesten också ! :)
#23 Superfint!
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Jättefint! Hur ofta måste du städa när de är så stort?
Medarbetare på Burfåglar och Undulater
Städar och byter bottenströ 2 gånger i veckan =)
för lukten då? kan knappast bli så smutsigt på 3 dagar! hur många möss bor där?
Det är verkligen superfint! Avundas din fantasi och påhittighet!! =)
#27 Dels pga att jag har astma och allergi. Att städa en gång i veckan eller mindre än de funkar helt enkelt inte.
Dels för att jag vill att djuren ska ha en bra miljö samt en stimulerande tillvaro med lite ombyte.
De bor 5 honor i detta kar

Oj vad action det måste vara i den jättebostaden! :D Man får lätt mindrevärdeskomplex när man ser den lyxvillan. 
Man kan ju möblera om utan att städa också ;)
Men okej har du astma så förstår jag. Men jag hade nog bara städat en gång i veckan
#31 Bra, då löste vi "städproblemet" 
Men……nu var de inte städning tråden handlade om utan tanken var att ge lite inspiration till andra som vill ge sig på att bygga ett hus till sin mus! 
Tyckte ändå de va bra att veta om man bygger något sånt stort om de håller sig längre utan att städa!
Tycker bygget är en underbar inspiration och är säkert något jag kommer prova i framtiden!
:)

Jag skulle aldrig kunna ha någonting så stort till mina möss.
Skulle jag se som en otroligt bra ursäkt för att skaffa en hel hög till:)