Jag var till Grodan igår
och som vanligt så … ja nog kom en tös med hem…
Ja jag var ju tvungen.. hon var ju så liten o emlig… så hon måste få flytta med hem hit o bli lite gödd *fniss*….
Sen måste hon helt klart döpas om… man kan ju inte heta Dumdum eller hur… så nu kallas hon "Ärtan"… en jäkligt trevlig dam som fick flytta ihop med pojke. Ska bli intressant att se vad det blir. Darkcell vart ialla fall överlycklig. Och hon verkade gilla honom på engång också… dom pussades o putsade på varanda efter 2 sek… o dom har sovit så nära hela natten *ler*…

Tjusig värre! Och härliga öron dessutom. Spännande! Jag kanske till och med är intresserad av en liten avkomma till detta härliga par.
DumDum är väl ändå ett vansinnigt sött namn! Lite ärtigare än Ärtan, hahaha - flå´t 

Helt okey *ler*
Ja jag tror det blir en spännande kombination… Gillar hennes djupa färg, o många bra detaljer… o storleken… Och tror att han kompletterar henne.
Nja DumDum… fast vi kör ju dom namnen TamTam NamNam o nu DumDum… men hon är en ärtig tjej *ler*…. dottern skrattade ialla fall gott när hon hörde vad jag kallade henne *ler*
OOhh så fin .. 

Det är en riktig snygg dam du fick fatt på Mandymoo. Avundas, avundas…….
Åh vilken söt liten plutt du har fått tag på! 
Ja det blir nog riktigt snygga ungar efter de två.
Jättefin!!
åååå.. ska jag ha mus så får det nog bli ngt i stil med den tjejjen.. underbart vacker & härligt med en stor flicka *ler* 

Ja hon är söt snäll stor *ler*… jag hoppas som sagt på bebbar.. sen får vi se vad det blir …
Men otroligt söta mot varandra är dom ialla fall…

Synd att det bara blir tanar i den kullen! Vill ju gärna ha mina möss med snygg mage, inget snubbigt tan inblandat!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Åhhhhhhhhh tan *ler lyriskt*

Varför kommer du inte hem till mig då? Bara för att det är långt? är det något att skylla på det?
Förvisso är det bara svenska honor till salu här, men de är attans så söta krullbollar, minns jag rätt finns det silver tan, nån argente tan, kanske rö vit och rö vita med nån söt liten prick på, har inte så noga kollat om prickarna är ar eller si, eller något annat.
Fast vill du ha engelsktypat, så sitter en stor vacker rö vit 8enögd) hona med en blå agouti. Väntar stoooora bebbar där, och snygga, och snälla! Fast de finns ju inte än, mer än som en lätt rundning av magen på mamman…
MVH Elin

Jag var till Grodan mest för att jag ändå var till vikingline terminalen o lämnade möss som emigrerade till Finland *ler*… o sen en tös av mina som Grodan "äntligen" fått stoppa ner till sin ena hane ;)
Och jag skulle inte ha någon alls med hem… *ler* utan hon bara sa det till mig.. att hon ville följa med hem… vet du väl Elin att jag föredrar små svenska sötnosar *ler*…
Låter spännande med stor rung mage… väntar ivrigt på dom då också *ler*

Du får väl se till att ha nåt ärende i närheten av mig nån gång. Kanske ska du till Gevalia och köpa kaffe nån dag, eller, hmmmm, öhhhh…. Kommer inte direkt på nån bra anledning att bara så där åka till Gävletarkten. JO, om du ska på hundutställningen i Högbo, DÅ har du nära till mig!
Jag tar med det jag har till salu av pussiga små svenskkrullbuillar den 6:e! Runda magar hoppas jag på på fler krullmonster här hemma, blir agouti i krull, med eller utan satin, hoppas på massor inom nån vecka!
MVH Elin

Ja jag köper massor av kaffe *ler*… så jag kommer säkert upp i det ärendet *Ler*…
Ja se då vid hundutställningen är jag nära dig *ler*
Då väntar vi o här vad du får för sötnosar *Ler* Dotter viskar - blue argente satin…

det syns egentligen ingenstans att hon är MYCKET MATGLAD, dumdum…
å åker man till Gävle så gör man det enbart för att träffa dig Elin, inte för att dricka rävgift som Gevalia!!! 

vadå mycket matglad …. hon har trivselvikt… självklart tyckte du att hon såg ut att ha bred midja bredvid alla små pyttar hon hade som sällskap *ler*
Och är man en naturbegåvning som modell o har en bra fotograf så ;)
I stamtavlan står det svensk typ *ler*…. svensktypad råtta då eller ;)

#21 Tihi, jag och Gävlebocken, för vem bryr sig om dumma hockeylag nu för tiden, muttra…
MVH Elin

ohh, vad stor hon var :).. o väldigt fin, har aldrig sett ngn sötare mus :) annorlunda färg :)

Hon är jättefin!
tsss… vilket snick snack… hon var till salu i över 6 månader och jättesvår att sälja ju… (visserligen till sällskapshem men ändå)

Ja jag säger bara att när ingen annan då ville ha henne så fick hon följa med mig hem till sist då… *Ler* Kanske det var meningen att just hon skulle till mig vem vet *Ler*…
Och jag är glad för det o alla andra får skylla sig själva *ler*…
Säger bara - se till att vara först nästa gång… o Grodan har flera söta tjejer o killar som vill ha nya hem. Så passa på innan någon annan norpar dom *ler*

Och jag är glad att ingen annan såg hur söt o snäll hon är.. för då hade inte jag haft henne här… o lyckligast är Darkcell ;)
Mmmm .. skulle jag sett henne innan .. så skulle jag kanske norpat henne .. *fniss* .. som sagt .. hon är jätte fiin ..
vi ses på lördag .. läääääängtar .. *ler*

Ja du är så välkommen *ler* Så kan du få pussa lite på henne också. Men jag håller stenhård koll på mina små skyddslingar så musnappning hos mig är omöjligt ;)
*skrattar* jag kanske överlistar dig .. *skrattar mer*
befria henne från hanar i så fall… hon har samlat på sig för många - som vi alla andra…