Mus iFokus

Mus

Etiketter: aveluppfödning
Läst 682 ggr
Grodan
0

Uppfödare eller sällskap?

Föder ni upp eller har ni enbart möss till sällskap?

Jag själv föder mest upp… Skrattande och skulle sakna sällskapet om de utvandrade från mitt hem…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

fijja
0

Mina damer är bara till sällskap å kel Glad

Grodan
0

Det är inte så bara, de är säkert lyckliga möss!

TacoBelle
0

Mina möss är sällskapsdamer Skrattande

Vattnadal
0

Jag föder upp, och försöker hinna sällskapa oxå! Generad

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Grodan
0

åh, fotografering är ett hett sällskapstips… Flört

Vattnadal
0

Jo, fast jag måste vara på bra humör, annars blir jag så irriterad på dem när de inte poserar, och DÅ samarbetar de inte bättre…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Vildkatt
0

Jag har mina till sälskap "bara" men har fått en oplanerad kull med, tidigare ägaren lär ha haft en rymningsbenägen hane Kyss Dom är så roliga små filurer!

Grodan
0

Vattnadal: jag fotograferar bara samarbetsvilliga möss eller väntar ut dem - fast ibland får man vänta länge oj… och vad muslortar man måste ta bort innan man kan knäppa kort

vildkatt: ibland är sådana bonusdjur ganska bra Flört

Vildkatt
0

Grodan: Jodå, dom är fina dom små grynen! Men lite synd är det ju att man inte har koll på stammen… *hmm*

amaira
0

Mina är sällskap, plus att jag älskar - och kan förlora mig bort i Tiden - att bara sitta och iaktta och studera dem, när de far runt och pysslar, eller umgås med varandra, osv.

Och så älskar jag att "leka" med dem. D.vs. jag bygger, pysslar, klipper och klistrar/tejpar, och de undersöker noggrant allt jag gjort och gör, och kolla upp vad det kan användas till.

Till exempel boa i, springa runt i, gnaga sönder och pulverisera, kissa ner och sprida småpluppar, osv.  Deras entusiastiska hejaropp är bortanför all mänsklig "sponsring"  vad gäller mina "klipp-och-klistra-manier. Cool

Förutom det, kommer jag med spänning att ta några kullar. Men jag vill INTE ha det hela "större" än att jag fortfarande har en personlig nära relation till varenda en av dem!

När jag säger "galen i möss" så är nog betoningen på "galen"…

Vildkatt
0

Amaira: Jag är precis likadan! Det är så himla intressant att sitta och titta på vad dom har för sig, komma på nya "leksaker" och se hur dom umgås Glad

Har ju fått en "bonuskull" som grodan säger och jag håller på och duttar med dom, min man tycker att jag är knäpp Skrattande

Grodan
0

Den där första tiden när man lär känna möss och hur de är som djur och deras olika personligheter är underbar.

Sedan som med allt vänjer man sig och det mister nyhetens behag. Det är då jag tror man blir antingen avelsintresserad eller skaffar sig en ny hobby el dyl…

Jag brukar kunna pausa min "galenhet" i möss och vara lite råttgalen, illergalen eller hundgalen istället - m a o jag har perioder då jag inte är så musgalen. Men mössen kommer jag alltid tillbaka till… Jag älskar dem mest som sällskapsdjur, så är det bara.

Kan ni tro, jag hittade en karl som GILLAR djur. Han tycker jag är jättesöt när jag pussar på mina möss. Och knäpp vet han ju att jag är ändå så… Skrattande

[Theriss]
0

Jag har möss till sällskap och lite till avel Glad Tycker möss är underbara.

ThereseW
0

Mina små är gos-musar bara, men nog kommer jag ta iallafall någon kull framöver. Som amaira också säger så kommer jag dock hålla den ev. framtida aveln ganska liten, skulle inte vilja tappa mus-myset…

Mymlan
0

Mina är sällskap men funderar på anv en av VD honorna med VD Diamond dogs argente hane. Men än så länge bara funderingar.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Vildkatt
0

Jag har också en karl som tycker om djur! Först skaffade vi en katt, så en till… lite senare ville jag ha kanin och så en till och så omplacering… och nu möss Glad Katterna var ju självklara även för Robert, kaninerna var han tveksam till "är inte det bara djur för barn?" men nu gosar han och pysslar med dom nästan lika mycket som mig. Så mössen då… "vad ska du ha dom till?" och nu sitter han och iaktar och söker fakta på internet för att lära sig mer!  Jag smittar av mig och så är ju djuren så underbara att det är svårt att inte älska dom Kyss

Jag är intresserad av avel, men ser allt för många djur som far illa av dom som redan finns, därför har jag inriktat mig på att göra en insats för dom djuren först. Dvs dom som någon annan tröttnat på eller "blivit allergisk emot" Även mössen är sk omplaceringar faktiskt, kommer från en som blivit allergisk/tröttnat.

Det är så underbart att "sälskapa" med djur och se hur dom lever upp!

Grodan
0

Skulle vara kul att fortsätta tråden…

cosmonita
0

Jag har dem till sällskap. Men lite sugen är jag allt på att föda upp någon kull i framtiden.

Klettermus
0

Mina möss är bara till sällskap 1 hane och 7 honor och den äldsta fyller i juli 3 år och 6 månader en hona kh blue agouti dutch av finsk typ.

Muszimba
0

Jag har till sällskap och utställning. Just nu 3 mustjejer, varav det är 2 som jag ställer ut.

maddemusen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja på tal om sällskap:-D Min lille son Zimon,  på 2 år och 7 mån. älskar att titta på mina småmus tjejer när han skall sova så han har musburen brevid sin säng då…ligger och pratar med dem och tittar:-D (Han har pudelblandisen Tattoo vid fötterna samtidigt för den delen)

[mjuue]
0

Mina möss har jag till sällskap men vill också använda dom till utställning, det verkar väldigt kul!!!Glad

Elyria
0

Meningen var att det "bara" skulle bli två mushonor som sällskap till dottern. Det var för ett år sedan. Sen blev det två hannar också. Sedan dess har det blivit två muskullar och ytterligare köpemöss. Alla möss är dotterns och hon vill både avla och ställa ut. Hur det går med det får vi se men jag hänger på och stöttar - för jag gillar ju också mössen….

amaira
0

Så underbart det ser ut, Maddemusen! *hjärta*

Matsvin
0

Jag har fem sällskapsdamer, de sällskapar med mig. Och med hunden - ibland mer med hunden än med mig :-)

/Matsvin.

Pimu
0

Jag har mina 2 killar till kel för att jag inte har nån bakgrund på dom, vet ju inte om de skulle bli nå sjukdommar eller ej ..

Måste nog läsa på mkt o noga innan jag vågar mig på nåt som "avel" .. men en dag i framtiden .. kanske jag provar på .. Flört

Prizma_o_Kristall
0

Kristall är bara till sällskap, och det var Prizma med… Fast tyvärr lever han inte längre Gråter

dreamiz
0

Sällskap.

Om jag inte hittar minisar som jag i så fall tänkt avla på. Men var finns dom?????????

Fairytail
0

Jag har uppfödning, men självklart är mössen mestadels till kel… Vissa möss är enbart sällskap.

Pehpsii
0

TIll sällskap, men funderar på att göra bebis efter vår älskade pojke Pin så man kan ha hans ungar också. Fast så har jag vart med alla mina djur. Tagit avkommor på dem så man har deras "blod" kvar efter de går bort.

Men jag vill lära mig mer först. Läser på allt jag kan.

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/