Mus iFokus

Mus

Etikett: fotografier
Läst 1278 ggr
ariama
3

Lilla Fåret Shaun

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hon heter Shaun, hon sa det. Det var det första hon sa, när hon kunde börja prata. Lilla fåret Shaun, kritvit och lockig. Inte en färgklick i pälsen, men när öronen "växte ut" dök det upp en fläck bak på vänster öra. Haha!

Lilla fåret Shaun är tingad och ska få nytt hem när hon blivit lite större. Hon ser lite gleshårig ut på fotot, men det gör mina texel-ungar ibland, det brukar tätna och bli okej.

Texel eller astrex … Jag kan inte säga, hon är varken det ena elelr det andra, och bägge delarna, på en gång. Hon är bara det lilla kritvita glänsande lockiga fåret Shaun.

Mea_K
0

Sicken sötnos :D

Vattnadal
0

Astrex skulle jag säga.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

enbartmalin
0

Håller med vattnadal, en astrex är hon nog allt :) Söt som socker dessutom!

Hälsningar Malin

ariama
0

Hon är "dålig korthår", eller lika gärna "dålig långhår". Hon är i alla fall inte korthår. Och inte långhår. En sådan där mittemellanmus som inte hör hemma i någondera hårlaget.

Mamma är korthår och pappa är långhår (texel). och de bästa astrexarna 8som sagts vara astrex) jag sett, som behållit sina lockar som vuxna, har ju varit såna här "mellanting". Och det tycker inte jag är "astrex", för de ska vara korthåriga Flört på riktigt. En sådan, med lockar som vuxen, har jag aldrig sett.

Inte ens en riktigt bra korthår, ser jag ofta. Liksom vi har mycket gensoppor när det gäller färgerna i Sverige, har vi också gensoppor när det gäller hårlagen. och vad jag vet, finns det ingen som avlar på "riktiga" astrex. Glad

ariama
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fotad idag 13 juni. Shaun är såld (inte flyttat än).

Du som köper Shaun får en av mina bättre sällskapsmöss, "so far". Hon kan ju utvecklas hur som helst. Förhoppningsvis stannar temperament och beteende kvar, samt att hon även blir stresstålig, så är det en av de bästa möss du kan få! (med mina ögon sett förstås). Hon är lugn, snäll, go-som-socker", frimodig, och sällskaplig.

Jag behöver henne inte själv, har "avelsmaterial" så det räcker, och är belåten.

Men jag kan rekommendera att ta en kull efter henne i framtiden!! Välj då ut en snäll hane helt utan aggressiva tendenser, men fortfarande " öppen och frimodig" och "glad".

Kanske är det också bra om hanen är self, dvs inte tecknad. Det kanske är synd att utmana megacolon-demonen onödigt mycket, med tanke på att hon i grunden är en tecknat vit (utan färgfläckar, utom en på ena örat).

ariama
2

I övrigt är Shaun inte särskilt "vacker". Tungan ute Små ögon, gles päls. Men pälsen kommer att tjockna - det har den i alla fall gjort på andra glespälsade jag haft. En mus behöver ju inte vara vacker för att vara älskansvärd!!! Kyss