Hemmagjorda burar, tex Samla-låda
Jag har funderat lite och har en massa tid i helgen då jag skadat foten, och inte kan jobba eller aktivera mig så mycket. Då kom tanken på hemmagjorda burar, för har idagsläget 1 terrarium och 1 Akvarium med varsin flock i. Terrarium i hyfsat pris verkar omöjligt att få tag på och akvariaret vill jag inte ha. Saknar kontakten med dom och öppna burar funkar inte då de står i sonens rum. Samt att honorna i akvariet gärna rymmer 
Så handen på hjärtat, ni som har hemmagjorda burar?
*Är det lätt att göra?
*Vad krävs för material?
*Går det att bita sönder (har en flock med honor som biter sönder allt i deras väg)?
*Vad bör man tänka på?
Jag har inga hemmagjorda burar av plastlådor. Valt bort dem pga att jag tyckte de var jobbiga att göra samt för att jag inte tycker så många lådor är säkra. Dessutom vill jag ha 100% insyn.
Kanske kan du välja att bygga bur av material som funkar för dina möss med tanke på deras gnag-glädje och rymningsbenägenhet. Är man duktig på glas, silicon, svetsning, plåtslagning osv osv så kan man bygga precis vad som helst ju… 
#1 Haha, jag är värdelös på sånt men behöver 1 permanent bur till. Vägrar gallerburar och dunabur, älskar terrarium men dom kostar mer än jag har råd just nu. Tänkte därför om man gjorde en egen, får spåna vidare :)
Man kan ju köpa billiga akvarie och ställa på sidan och så en list nertill som stoppar burströ osv från att rinna ut o sen en dörr av nät?
Mvh
Marika "Ioma"
Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se
#2 Trä och nät då?