Mus iFokus

Mus

Etiketter: köpessäljefterlysningauktioner
Läst 1112 ggr
RADiOACTiV
0

(S) 4 mushonor m. terrarie

Sitter här med ångest in i ryggmärgen. Jag hade äntligen hämtat mina små älsklingar för ca 2 veckor sedan. Men det visade sig ganska snabbt att min partner inte tål dem, något jag ärligt talat inte ens hade tänkt på vilket jag såklart ångrar nu, och jag inser att det är mitt fel och nu mitt ansvar att försöka göra det bästa för dem. Jag har hittils försökt ha dem i ett annat rum när han är här, men det funkar inte för honom. Själv tycker att han att jag kan ge dem till grannbarnen men det känns inte bra.. dem är inte "bara ett par gnagare" för mig.. så jag tänkte kolla här om det finns någon förstående djurvän, som är påläst som skulle vilja ta över dem.

Det är tre småtöser, en svart, en röd och en albino - samt en lite äldre tjej som är agouti.

Medföljer gör deras terrarie, inredning, mat, bottenmaterial, sand till deras sandlåda..vattenflaska med sugpropp.

Vi bor i Skövde men kan eventuellt hjälpa till med transport.

Jag kan ta lite foton på dem ifall Ni vill det.

Velinga1984
0

Jag träffar stundtals en kraftig pälsdjur-allergiker, samt har en killkompis med astma och utslag på husdjur. Dessa två reagerar inte på mina möss, som är 11 till antalet numera. Men det märks direkt på pälsdjurs-allergiker om jag hanterat mina möss mycket innan vi ses samt om jag inte bytt kläder, då tvingas han ta allergi-medicin.

Mitt tips är att prova att byta bottenmaterial, har han provat allergi-mediciner, vädrat ofta samt bytt kläder när han kommer? Trist om du måste omplacera dom redan Skrattande

ajanki
0

Åh, så jättetråkigt!!

Foton tycker jag låter som en bra idé, det är nästan alltid lättare att sälja då!

Var har du köpt dom?

VStromberg
0

Pris?:)

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Algotgardens
0

Allergimedicin! Det kan han få på recept, man får ju betala upp till 1800kr och sedan är det gratis.

UlrikaD
0

Hade inte du katt också? Eller har jag blandat ihop det.

Var kommer mössen ifrån, personen kanske vill ta tillbaka dem ifall du bara haft dem i två veckor. Enklaste och snabbaste lösningen isåfall.

alaja
0

Jag är intresserad! Vad är det för pris du har på dom?

Bor också i skövde! :)

[ElisabethYL]
0

#4 Det är inte säkert att allergi-medicin fungerar, om man t.ex. måste köra bil och behöver starka allergimediciner kan det sluta illa eftersom nästan alla blir trötta av allergi-medicin Obestämd

#TS Hade gärna tagit de om jag bott närmare dig.. Lägger ut på facebook då jag har lite kontakter runt Skövde.

Copy_right
0

Hej.

Jag är också intresserad, bor i skövde.
Undrar vad allt kostar och om du har några bilder på mössen och terrariet?

RADiOACTiV
0

Det verkar som att de får ett nytt hem, ganska nära oss också!

Tack för all hjälp<3

Grodan
0

#9 Hurra, vad bra! SkrattandeHur hittade du det hemmet?

Alltid bra med lite tips. Ibland funkar lappar på ICA och lokala zoobutiken faktiskt..

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

RADiOACTiV
0

Fast jag ville helst att någon riktigt muskär skulle ta över dem, med ica lappar kan vem som tänka att det kan va coolt med en liten mus, och zoobutiken säljer antagligen dem till barn som tröttnat efter 2v..I want their life to be lyyyx! Och det hoppas jag att det blir hemma hos @alaya! Vi håller…rätt många tummar här hemma på att det passar!

Men tack till alla på sajten att jag fick fram ett nytt hem så snabbt! Ni är guld värda.

Grodan
0

#11 Åh, men hur vet du att du inte hittar nåogn muskär via lappar på ICA?

Jättekul att du hittade ett nytt hem via mus-ifokus i a f. Ibland är det lätt att hitta hem ibland svårare.

RADiOACTiV
0

Tänker mest att folk inte får mata ormar med levande längre, så dem kanske köper dem och föder upp dem som mat. Men visst hade det kunnat ringa någon som inte alls har några sådana planer, men nu hade jag ju redan löst det.

Jag är innerligt tacksam att det gick så fort. Hoppas nu att det blir bra detta. Annars har jag kontakt med Copy_right som också öppnat sina armar för dem!

Grodan
0

#13 Ja, jäklar. Jag glömmer det ofta. Ormar… haha… de behöver också äta…

Jag anser dock att så länge man har prislapp på sina djur och en sådan prislapp som avskräcker ormmatsjägare så är risken liten.

Finns en bur/ett terrarium som är värdefullt med i bilden kan det dock diskuteras.

Men jag ville i a f poängtera vikten med att ha en prislapp!!!

RADiOACTiV
0

Tack för tipset Grodan ^_^

Grodan
0

Så lite så.

Vet inte om du visat dina små sötnosar här på sajten förut. Mitt minne är inte så bra just nu, men har du foton? Jag är sådär dödligt nyfiken och vill lixom se allas möss på foto om det går… hihiFlört