Mus iFokus

Mus

Etikettergenetikfärgerhårlagteckningar
Läst 628 ggr
ariama
0

Gul och Röd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

De röda mössen kräver ju färgavel för att bli röda och inte bara brandgula. Liksom de kräver färgavel för att bli gula. Den röda färgen är svårast att avla fram.

Jag gillar den guldgula färgen bäst. Brandul är ok i satin men lite tråkig i vanligt korthår. Tycker jag.

De recessiva gula/röda kräver dessutom en extra omgång färgavel för att bli rena i färgen och inte bara grå- eller brunaktiga.

Jag vill ha dem gula, som sagt. Men måste ju försöka prova dem röda också, eftersom jag helt enkelt inte vet riktigt hur de ser ut Obestämd.

En liten bit på väg, är jag. Här kommer några foton på ett par unga damer (snart 6 veckor) ur två olika kullar. En som är mer gul och en som i alla fall börjar närma sig röd. Kyss

Recessive yellow.

ariama
0

-

ariama
0

-

ariama
0

Sötnosar! Kyss

Grodan
2

Jag har gula… utan röda polygener… de är rätt charmigt det också… Flört

Men jag gillar varmt röda. Riktigt fett röda… GAH!!! med röda ögon.

I en annan av dina hyllningstrådar för RY så la jag in lite bilder som jag hittade lite här och där på nätet på hur röda folk faktiskt fått dem. Det fanns en och annan riktigt fint röd…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lina_Pina
0

Jag har 2 fuzzy möss, den ena ser ut som en dominat yellow. är det möjligt att hon shulle kunna ha sånna gener?

Nyfiken.. :)

ariama
0

hej Lina_Pina Skrattande. Ja, det är möjligt. dominant yellow finns utspritt lite överallt i Sverige, oftast vet folk inte ens om att det är vad de har. Du känner igen den på att den blir tjock, utan att du kan göra något åt det, särskilt om det är en hona.

Lina_Pina
0

Tack Ariama! Då är det de hon är! Kallade henne köttbullen då hon blev tjock medan hennes syter va smal och snärt. :P kul att veta!

Lina_Pina
1

Här är den gula köttbullen.

ariama
0

Hihi, ingen tvekan om saken. Gullig köttbulle Kyss.