Mus iFokus

Mus

Etiketter: burströinredningtillbehör
Läst 2486 ggr
[ChinHeart]1
1

Galler på IKEA lådor

Hej och hå!
Snart kör vi igång med uppfödningen och då blir det lite dyrt med att köpa endast terrarium, akvarium och burar. Jag har två stora plastbackar hemma som vi ska göra om till musburar genom att göra ett hål i och sedan sätta dit nät, och jag ska åka till IKEA nästa helg och köpa fler fast mindre lådor.

Såg en toppenartikel hur man gör med lödpenna osv men jag hade tänkt att ha nät på framsidan. Jag kommer använda öppna burar också men på dessa lådor vi ska fixa nu vill jag ha nät på.

Ska man använda lödpenna ändå och göra ett hål i mitten, sätta dit gallret och löda fast? Eller hur gör man egentligen?

VStromberg
1

Hål med lödpenna + bundband! :)

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Emmaslindh
0

Jag tror det är smart att göra hålet med lödpennan, däremot blir det nog svårare att sätta dit gallret med den. Har dock aldrig gjort det själv så kan inte svara på hur man gör :P

❤️ Älskade husdjur 

[ChinHeart]1
0

#1 Hur ska man göra då? för att fästa banden alltså?

#2 Haha, okej! Ja jag har tidigare testat att göra i hål i lådor på andra vis. Saxar, tångar osv men har alltid slutat med trasiga lådor och en förblödande hand..🤓

VStromberg
0

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

[ChinHeart]1
0

#4 👍

nlinds
1

Jag skulle gjort så att jag löder ut en fyrkant, sätter gallret på insidan och limmar fast med limpistol 🙂

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Lamina
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Man kan använda buntband eller skruvar, genom att man gör massa små hål runt det stora som man kan fästa dessa i. Eller så  kan man göra såhär:

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Emmaslindh
0

Jag ska göra samma sak med min låda nu i veckan, ska nog limma gallret på utsidan och sedan sätta en list runt för utseendets skull… :)

❤️ Älskade husdjur 

[ChinHeart]1
6

Efter mycket tänkande.. det blir buntband! Nästa vecka blir det lådor att fixa, och om någon är intresserad kan jag slänga upp bilder på resultatet när det är gjort också. Men jag tackar för alla tips!

[Iyen]
2

#9 klart att du ska slänga upp bilder! 👍

Grodan
1

Japp. bilder på burar är alltid intressant

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[ChinHeart]1
3

Då ordnar jag det. Imorgon eller på söndag åker jag till IKEA och har redan skrivit en inköpslista tack vare nakenmuffen och L8ssons fantastiska artikel!😃 Ska försöka hinna med att fixa burarna i helgen, det blir väl av bara pappa köper gallret någon gång!

L8sson
0

Woop woop, jag vill se bilder sen :)

[Iyen]
0

Bilder! :)

Ulricke
2

Jeg har brukt løpegård plater til å lage ventilasjon til plastkasse burene :)

Instagram of my dogs, ferret, fashion and Japan!

Ulricke
2

[ChinHeart]1
1

Juste, bilder har jag glömt! Fixar det ikväll!

jollycox
0

#15 Har du satt gallret på insidan eller utsidan? Jag har köpt såna gallersektioner och ska sätta på sidan av en plastlåda och funderar om jag kanske ska sätta det på insidan, det är ju inga vassa kanter på gallret.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Ulricke
0

#18 Jeg har gitteret på innsiden. Er mer beskymret for at de skal gnage på plastikken eller kutte seg på den, da kantene er litt spisse. Bilde i post #16 viser hvordan vi har gjort det her :)

Grodan
0

#15 + #16 Smart! 😃

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Tsunamis
0

#15 ja det var smart! Då kanske jag äntligen får användning för min rastgård 😛

MvH  Tsunamis