Annons:
Etiketterom-sajteninfo
Läst 764 ggr
Grodan
12/18/17, 12:33 AM

Attityd på mus-ifokus

Vad har vi för attityd? Hur uppfattas det vi skriver?

Här kan vi prata öppet om vad vi skriver och hur det uppfattas.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Grodan
12/18/17, 12:39 AM
#1

Jag fyllde i att jag är rätt neutral. Jag kan t o m ibland vara så neutral att jag missar när det är konstig attityd. Mobbing brukar jag uppfatta. Vad jag är dålig på är att direkt i ett inlägg säga åt en person att skärpa sig. Jag tycker att DET skapar mer otrevlig stämning än det personen skrev. Däremot kan jag skriva ett pm till personen och be hen ändra i sin text samt hur det uppfattas osv el dyl. Men som sagt. Jag missar det rätt ofta. 

Som Sajtvärd vill jag ha olåsta trådar. Jag vill att meningskiljaktigheter diskuteras så att folk lär känna varandra. Tills det händer något. Vad som händer är alltid olika. Många kan bli arga, upprörda och ledsna, men nästan alltid löser sig problemen. 

Vi är olika. Vi tycker olika. Vi uttrycker oss olika. Men vi har inte rätt för att vi har en annan åsikt och vi behöver acceptera att andra har andra åsikter. (ok den där meningen behöver jag fixa till sen…)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Stinastygg
12/18/17, 2:27 PM
#2

Jag valde "jag är bara" eftersom min sinnesstämning varierar ganska mycket från dag till dag. Riktigt dåliga dagar är jag dock lite mer åt "jag hatar allt och alla"-hållet, men såna dagar har jag lärt mig att det är bäst att försöka ge f*n i datorn helt och göra nått annat istället, just för att undvika att skapa/bidra till onödiga tjafs…

Gör alltid mitt bästa för att vara trevlig och konstruktiv, men ibland kan mina ordval och meningsbyggnad bli tokiga, och jag är tyvärr väldigt bra på att vara lite för "övertydlig". Jag vill helt enkelt inte bli missförstådd och försöker förebygga detta, men det får tyvärr ibland motsatt effekt och jag uppfattas istället som en dryg besserwisser 😕
Jag är också en väldig tyckare… Jag har åsikter om det mesta, ofta väldigt starka,  och är alltid ärlig och inte rädd att säga va jag tycker. Brukar inte linda in saker så mycket i "rosa bomull", utan är rätt så rakt på och tydlig med det jag tycker. Ibland uppfattas det som hårt.
Försöker dock att hålla igen när jag tycker något negativt som inte behöver kommenteras, men ibland hoppar det "grodor" (No offence Grodan! 😂😉) ur munnen… Menar då inte svordomar, men saker jag helt enkelt borde låtit bli att säga, eller kunde sagt på ett bättre sätt.
Däremot brukar jag strössla ordentligt när jag tycker att något är bra! 👍

Jag uppskattar att bli tillsagd när jag upplevs som otrevlig. Jag vill få chansen att omformulera mig och be om ursäkt!

Stinastygg
12/18/17, 2:44 PM
#3

La till en bump i denna tråden, då jag tycker att kännedom om ev rådande åldersskillnader kan vara avgörande för uppfattningen om attityder:

https://mus.ifokus.se/discussions/4d7162d9b9cb46221d071c5d-alder

Tsunamis
12/18/17, 2:53 PM
#4

Jag är rak. Den fanns inte så jag tog att jag hatar allt och alla! 🤓

Nä skämt åsido jag har slutat orka linda in allt i sjutton lager bomull för det vinner  varken jag på eller mottagaren/trådskaparen. Klart jag kan stötta folk men om jag ser att en person redan fått 20 stöttande kommentarer så kommer inte jag skriva den 21:a. Det brukar skära sig ibland - inte nödvändigtvis här men i andra grupper. Men jag vill hellre att den personen försöker se saker förnuftigt och ta åt sig åt konstruktiv kritik om det är något den behöver förbättra i sin uppfödning. Att svara sånt i trådar om skötsel brukar jag inte göra om det inte är något de specifikt uttryckt en fråga på.

I övrigt så tycker jag man är aldrig fullärd. Jag kan absolut ta åt mig kritik och tydligt erkänna om jag har fel i något förutsatt att personen har en grund för sitt påstående och det inte bara är hittepå. Många yngre föreningaktiva kan aldrig svara på vart de fått ett visst påstående ifrån och det finns alldeles för mycket som flyter omkring 'ja men alla tycker så därför måste det vara sant', eller 'den här uppfödaren tycker så därför är det sant'. 

Den dagen man tycker man kan allt om skötsel och avel är nog den dagen man ska sluta hålla på med djur.

MvH  Tsunamis

Grodan
12/19/17, 5:10 PM
#5

#2 ❤️ Jag tror att dina "grodor" kan få en helt annan mening eller bli förstådda om du sätter in gula gubbar… som du nu gjort otroligt frikostigt i ditt inlägg… 😃

#4 Jag tycker du uttrycker dig mycket sakligt och väl och faktiskt en aning mjukare nu än för några år sedan. 😉

---

Själv är jag Sajtvärd och när jag skriver behöver jag ha en neutral ton. Känslor och åsikter får jag lägga åt sidan. Det passar mig rätt bra för jag har ofta inga åsikter, utan frågar bara för att jag är nyfiken…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ajanki
12/21/17, 11:31 AM
#6

Jag fyllde i jag är bara. Det skiftar lite hur jag är tycker jag. Jag försöker vara neutral eftersom jag är medis, men ibland har jag svårt att vara det😛

Annons:
Alwyn
12/21/17, 3:36 PM
#7

Idag hatar jag allt och alla så jag valde den. Jag kanske borde sluta skriva i trådar, fokusera på Artiklar istället. Det sociala går liksom inget bra när man själv är less på allt. Och jag orkar inte. Jag har försökt linda in saker och ta hänsyn till känslor etc. Men det gör ingen jätteskillnad tycker jag. Det blir nog mest Artiklar från mig framöver.

Upp till toppen
Annons: