Mus iFokus

Mus

Etikett: fikarummet-otypiskt
Läst 1317 ggr
[cessi]
1

(OT) Vad tycker ni om julen?

Första advent idag, eller lillajul som vi säger i Finland :) Jag har redan börjat plocka fram allt som har med julen att göra. Min fästman flydde dock ur huset så fort julpyntet togs ur garderoben och jag började spela julmusik.. Lite bitter är jag allt 😕

Min fråga är egentligen: vad ni tycker om julen? Vem vill fira med mig och vem hatar julen? Varför?

Hoppas på trevliga diskussioner 😍

Jag önskar er i alla fall en trevlig lillajul, vare sig ni vill eller inte! ✨

Pyretstylee
1

Jag gillar julen nu sen jag fick egna barn. Men detta år blir inte riktigt som planerat så är rätt likgiltig detta år men ska hämta upp lådan med julsaker och försöka julpynta lite.

Http://minfyrbenta.wordpress.com

KickiG
1

Jag har varit hos mina föräldrar och ätit lillajuls-middag. Medan min bror och jag tog hans barn till andra ändan av huset för att leta efter en försvunnen tidning så var lillajuls-tomten och lämnade lillajuls-klappar under lillajulsgranen. 

Mina egna julpynt har jag inte ännu dragit fram, men de åker nog upp nästa helg. Jul är roligt! Men man skall inte starta före första advent tycker jag.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

[Ruber]
1

Som barn var det världens grej! Nu, nää. Oavsett vem man firar jul med numera, känns det aldrig som mer än en vanlig middag. Det finns ju förväntningar på något maagiskt lycka o fred mellan alla…men tyvärr ändras inte känslorna bara för att det är jul. Iblandpyntar jag lite, ibland inte alls. Äter kanske en julbord, men gör sällan själv julrätter. Har inget emot att jobba över julen, det är ganska likgiltigt för mig… Har inte barn..annars skulle kanske anstränga mig lite mer…

Lupin
1

Åh jag älskar verkligen julen. Det har jag alltid gjort. Har alltid pyntat med julgran och hela rubbet även när jag bodde ensam. Och nu när jag har en liten familj och pynta tillsammans med är det så mysigt och kul.

www.vovvensdagis.se

Lamina
1

Jag planerar att jobba på julafton. Förut var det otänkbart, julen var i princip helig. Skinka, köttbullar och Kalle ankas julafton, sen dags att öppna julklapparna. Det är faktiskt en härlig känsla, vi är sällan samlade hela familjen annars. Den är fortfarande speciell, men det fattas något. För andra året i rad kommer julen firas på annat datum. Inge Kalle ankas jul… Förra året tittade jag ändå, men det var värdelöst. Fast det blir nog en trevlig jul iaf. Vi har t.ex. Fått 2 nya familjemedlemmar som ska fura med oss. Och i år ska vi bara köpa klappar till barnen. Så det blir nog många glada miner över riktigt trevliga klappar. Ser fram emot att få hela huset fyllt av hela familjen, systrarnas pojkvänner, syskonbarn och hundar. Kan det bli bättre? :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

ajanki
1

Jag tycker om julen!

I går satte jag upp julgardiner, satte fram elljusstaken och julstjärnan, kransen med glitter på utedörren m.m

Och till jul så kommer ju min äldste son hem och stanner en vecka, det ser vi alla fram mot!!

Grodan
1

Jag har lurat alla att tro att jag är en vän av julen. 😛😈

Jag kan sätta upp en stake i något fönster, mer för att lysa upp än för något annat. Jag skulle helt klart kunna ha staken i fönstret året om, men runt påsk brukar jag ta bort den… nu hittar jag den dock inte så det får antagligen vara mörkt i råttornas fönster.

Bäst gillar jag Halloween. Jag kan faktiskt t o m tänka mig att fira den. Den amerikanska. Med maskerad, blod, spöken, monster, vampyrer, varulvar och inte minst sååååååååmbis… mumz

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

KickiG
4

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

De här mössen verkar gilla julen i alla fall :)

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Mona22
0

#8 så söt!

jag gillar inte julen för det är bara handlarnas årstid. man Måste köpa saker till andra. Tycker det är trevligare att ge när de inte förväntar sig det 🙂

[Iyen]
1

Julen blir hemskare och hemskare ju äldre man blir. Som en tid för att säga farväl till de döende och minnas de döda. Fast inte på ett lika romantiserande sätt som allahelgona… Utan lite mer som ensamhetens och isoleringens högtid. I år ville jag iallefall pynta. För att skapa hemtrevnad och få mysbelysning. Men den lille glöden är nu försvunnen.

Grodan
1

#10 Vad hände, varför vill du inte pynta?

jag pyntar aldrig, har nog aldrig gjort… som sagt en liten stake, men i år kan jag inte hitta den så det blir nog inget med det i år

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️