Nakenmus någon?
någon som finns I stockholmstrakten nu I helgen eller mellan borlänge och stockholm som har nakenmöss till salu? Honor-har fler honor hemma.
Även fuzzy.
Lisolett (Artlink) har några naken o fuzzymöss kvar. Hon slutade föda upp dem, fast jag tror att hon vill bli av med dem så pma henne.
jahaa då ska ja göra de :D
Bra!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nej, jag har upphört med all avel av fuzzy och naket. i våras skrev jag om det på min hemsida och där kan ni gärna läsa om riskerna med nakenaveln
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
#5 Har du någon länk? ^^
#6 Här är länken. http://www.blackvelvets.dinstudio.se/empty_45.html

Ja men om man inte ska ha dem till avel utan bara till gos?
Finns det ingen som har några nakenfisar till salu?

#5 Är det detta med hornhinnan eller finns det fler farligheter?
Mvh Ellenfyrkant
"Problem med hornhinnan", ja, så kan man också uttrycka det. "Sköra honrhinnor" är inte problemet.
I klartext betyder "problemet" ungar vars hornhinnor torkar ut, spricker, och förstörs. Därför att ögonlocken inte kan slutas, och inte användas för att blinka = hålla hornhinnan normalt fuktig.
"Blindheten" är inte heller problemet.
Problemet är den smärta som musen får genomgå under processen då hornhinnan förstörs. Samt att det är svårt att se när det sker. Om man ser det, är akut avlivning det humanaste, men uppfödare som fått dessa ungar, har inte upptäckt det förrän det varit för sent.
Därför säljer ingen seriös uppfödare - eller människa med empati och ansvarskänsla och "bry-sig-om" - dessa möss. Än mindre avlar på.
Även om köparen garanterar att ingen avel kommer att ske, så ska dessa gener inte spridas, därför att "garanterar" kan vem som helst göra, men vad som händer med mössen, och hur de säljs vidare, och olika människors olika inställningar till det så kallade "problemet", kan man aldrig ha kontroll över.
Jag ifrågasätter inte DIN seriositet eller ärlighet Tottolusken!! Det handlar om seriös avel, och spridning av djurplågeri-gen.
Fuzzumöss kan du däremot skaffa dig hur många du vill!! 
#11 Textens ursprungsplats på nätet måste du ta med!
#12 Måste jag? Men kan du skriva det då? Jag visste inte om det och kan inte ändra nu. Texten kommer från gruppen som heter Mouse, på facebook, så nän där ifårn måste ha skrivit det.

#13 Släng in en länk här och hänvisa till!
Mvh Ellenfyrkant
#13 Ok, tog bort texten. Man får inte återpublicera vad andra skriver bara sådär… och länka till FB tillåter jag inte här heller
Vi har en hel del trådar om Nude´s ögonproblem här på sajten som man kan hänvisa till istället.

#16 Woops, fel av mig. 
Mvh Ellenfyrkant
Här en annons från juli, men kanske aktuell fortfarande
Intressanta trådar om nude
Nakenmöss sjukdomar - av amaira
Plågsamma djurförsök inom mushobbyn
Lol