Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 1603 ggr
DeniceP
1

Roliga mushistorier?

Nu, när det är studiedag och allt, har jag verkligen supertråkigt, så jag tänkte starta denna tråden :)

För ett par år sedan, lyckades en liten vild mus ta sig in i vår lägenhet. Katterna lyckades inte få tag i den, så mamma ville sätta ut en fälla. Inte en fångstfälla (som jag erbjöd mig att fixa ihop, eftersom jag avskyr att djur ska dö i onödan) utan en riktig musfälla.

Jag blev jättearg, och gick hem till en kompis för att slippa vara med om eländet.

När jag kom hem igen, var min moster hemma hos oss.
Utan att jag visste det, hade musen lyckats rymma in på toaletten, så dom hade stängt dörren och satt in fällan där.

Jag behövde gå in på toaletten, så jag öppnar dörren.
Då kommer min moster fram och säger: Ska du in och kissa med lilla musen?

Ni kan ju tänka er min reaktion, eftersom jag inte visste att det fanns en riktig mus där inne!

Och hennes reaktion, när hon fattade vad exakt hon hade sagt.
Sedan den dagen har hon blivit kallad för snuskmoster här hemma Flört

Har ni några roliga mushistorier att bjuda på ?Glad

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

StillaSinnet
0

Hahahahaaa! Ganska gullig snuskmoster ändå ^^!

Jag har en historia om min först råtta Ernstlina och hoppas att den kan få rum här.

Ernstlina var en frigående dam som kom skuttande så fort jag knackade i golvet, om hon ens lämnade mig. Oftast gosade hon med oss i soffan och var i allmänhet en bortskämd livsnjutare. Just den här kvällen hade Christer duschat och satt i morgonrock (i övrigt naken) med en nyöppnad öl och skulle se sporten men Ernstlina på vanligt sätt undersökte, kilade runt och sniffade sig fram lite här och där. Christer såg djupt försjunken på TV:n medan hon klättrade runt och reflekterade knappt på att hon fanns där…tills hon hittade en ny doft…ost kanske ^^. Och provsmakade lite. På christers heligaste bihang! Rent instingtivt viftade han ju till det som nöp och Ernstlina flög i en vid båge för att hamna lätt omskakad bland kuddarna i soffhörnan. Stackars lilla omtumlade Ernstlina…förstod så klart ingenting! knäppa husse kan ju stäng in snorren om den är så viktig, eller hur?

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

DeniceP
0

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Mona22
0

Hahaha!! Hon var ju bara nyfiken Skrattande

Lamina
0

Rolig histora. Hmm… Jo, jag har en! Jag har delat upp min honflock så att jag har 4 flickor i varje. Ena flocken sitter i en dunaliknande bur i vardagsrummet. Den andra fick ett hundralitersakvarium utan lock. Akvariet har jag ställt i hallen för att jag inte vill att katten ska komma åt mössen. Jag trodde verkligen inte att någon av muslingarna skulle kunna rymma ur det, och det verkade dom inte kunna göra heller. Men efter någon dag så upptäckte jag små muskluttar på hallgolvet och gnagmärken på min reklamhög som låg innanför dörren. Märkligt, tänkte jag, har någon av dom lyckats rymma ändå? Tittade igenom buren, men alla 4 var där. Tyckte det var ännu mera märkligt. För även om dom kunde ta sig ut ur buren, som ju har inredning att klättra upp på och hoppa ifrån, så borde dom inte kunna ta sig tillbaka igen eftersom hallgolvet är tomt.

Så höll det på någon vecka, varje dag när jag kom hem låg det nya kluttar på golvet och gnagmärken på min post. Jag kunde inte begripa hur det gick till! Alla mössen var ju i buren! Så en dag när jag satt i vardagsrummet och läste tittade jag ut mot hallen lite snabbt (har glasdörr) och där sitter det en liten vit mus mitt på golvet och glor tillbaka! Jag flyger upp och springer ut i hallen lagom för att se musen klättra upp längs springan på garderobsdörren och hoppa ner i karet igen. Där sätter hon sig mitt i buren och glor på mig som för att säga "ha ha, jag är smartare än dig!" Gissa om jag vart förvånad över hennes klätterskills. XD

Tyvärr kan jag ju inte gärna ha en mus på rymmen i lägenheten, så busungen har fått flytta till dunan i vardagsrummet istället. Hon lyckades visserligen räkna ut hur man rymmer ur den med, men gjorde inte om det efter att ha blivit välkommnad ut av stora läskiga katten. Tungan ute

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

DeniceP
0

Haha nej vad gulligt xD